travelkenia.reismee.nl

Plannen gewijzigd

Hoi allemaal,

Weer even een berichtje uit het vandaag regenachtige en koude Kenia.

Gisteren ben ik weer begonnen in het ziekenhuis. We hebben een fijn weekend gehad, niet heel veel gedaan. We zijn Nairobi in geweest, een hele drukke, grote, arme stad. Bijzonder om te zien.

In het ziekenhuis gaat het zijn gangetje. Gisteren moest er een patiënt een CT scan van zijn hersenen laten maken. Echter is die mogelijkheid niet aanwezig in ons ziekenhuis dus moest hij met de ambulance naar een ziekenhuis verderop en ik mocht mee.

De doodzieke man werd onhandig door zijn familie in een rolstoel getild en we reden hem naar de ambulance. Ik heb nog nooit zoiets gezien (foto’s zijn bijgevoegd)

Het is gewoon een oud busje met een brancard zonder enige functies of iets. We moesten de man dan ook op de brancard tillen.

Eenmaal aangekomen in het grotere ziekenhuis moesten we de man op de branchard van de scan tillen en er weer af halen daarna.

Daarna hebben we 1,5 uur gewacht op de uitslag en werden we met de ambulance thuis afgezet. Leuke ervaring!!

Ondanks dat het ziekenhuis heel tof is om mee te maken; heb ik toch besloten vanaf maandag mijn vrijwilligerswerk voort te zetten in het weeshuis..

Ik merk dat ik niet mijn steentje kan bijdragen in het ziekenhuis en vind het moeilijk een balans te vinden in bijdehand zijn en vragen of ik kan helpen en ze niet in de weg te lopen.

In het weeshuis komen ze juist handen te kort. Ze hebben veel weeskinderen en kunnen alle hulp gebruiken. Zo help je mee de peuters en kleuters eten te geven, de baby’s de fles te geven en in de middag met de kinderen te spelen terwijl de vaste verzorgers de was kunnen doen of zelf even kunnen eten.

In het ziekenhuis werkt het prima zonder vrijwilligers. Ze hebben je niet echt nodig, en soms merk je dat. Dat is soms een lastig gevoel want je bent hier juist om op wat voor manier dan ook te helpen.

Ik ben wel heel blij dat ik het ziekenhuis heb mee mogen maken want het is heel bijzonder om gezien te hebben hoe het hier er aan toe gaat!!!!

Ik begin dus maandag in het weeshuis. Dan vertrek ik zondag 4 november voor een weekje naar Mombasa, een plaats aan de kust. Daar ga ik een weekje vakantie houden met mijn huisgenootje uit Chili, heel veel zin in!!!

Als ik terug kom zijn er 7 nieuwe vrijwilligers in de accomodatie (omg) en ga ik nog voor 3 weken weer naar het weeshuis.

Dan dan is het zo alweer 1 december en vlieg ik alweer naar huis (:

Liefs xxxx


Reacties

Reacties

Mama

Lieve Iris, wat heb je weer een mooi en duidelijk verslag gemaakt. Zo kan ik een beetje een voorstelling maken hoe het eraan toe gaat! ?
Ben blij dat ik niet daar geboren ben.... Tjee, wat een verschil met de medisch zorg hier!
Het is een wijs besluit van je! Daar is ook moed voor nodig! ik hoop dat het een fijne periode wordt en dat je een grote en goede bijdrage kan leveren! Geniet ervan en dikke knuffel ?

Wil en Marja

Jemig Iris, wát een ervaringen en wát een andere wereld! Wat ben je dapper en goed bezig!!!

bernard

leuk om zo mee te kijken, echt een mooie ervaring. Succes!

Riny Walta

Hoi Iris, indrukweÄ·kend, wat jij meemaakt en beschrijft. Ik heb bewondering voor je!
Wens je een goede tijd toe in het weeshuis. Groetjes ook van Theo.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active