travelkenia.reismee.nl

Vakantie

Dag allemaal,


Weer even een update vanuit Kenia, want ik zit hier nog steeds (nu 5 weken). Ik heb een weekje vakantie gehad dus vandaar dat ik ook geen blogs heb geschreven.

Zondag 4 november ben ik samen met mijn huis/reisgenootje Pilar met de trein naar Mombasa gegaan. Dit is een eiland aan de kust. Hier zijn we 4 dagen gebleven. We sliepen in een vrij simpel maar prima hotel in het centrum.

In Mombasa hebben we vooral veel gezien en gedaan. Een museum en een fort bezocht en heerlijk gegeten. Ook zijn we een dagje met een boot dolfijnen wezen spotten en snorkelen. Super mooi. Mombasa is een prachtig eiland met veel kleuren en elke dag heerlijk weer.

Na 4 dagen zijn we verder gegaan naar Malindi. Een klein plaatsje ook aan de kust.

Hier hebben we onderweg een vogelpark, een monument, en een park met apen en een moskee van vroeger bezocht.

We hadden in Malindi een geweldig “hotel”.

Het was een huis van een rijke Italiaan die daar woonde met zijn veeel jongere Keniaase vriendin. Hij verhuurde twee kamers.

Het huis had een prachtig buitenzwembad en was omringd door palmbomen en prachtige bloemen.

Voor ons was dit echt paradijs gezien ons leven afgelopen maand niet zo luxe was haha.

In Malindi bleven we 3 dagen en we hebben precies niks gedaan.

Aan het zwembad gelegen en als het te warm was afkoelen in het water en we hebben heel veel gegeten. Ik heb nog nooit zo erg genoten van een Italiaanse pasta en een koude droge witte wijn. Kan je je het voorstellen.

Helaas gaat zo’n week natuurlijk veelste snel en was het zo alweer zondag de 11e. Tijd voor mij om terug te gaan naar het koude Nairobi en back to work.

Mijn huisgenootje gaat nu nog alleen verder reizen door Kenia.

Het plan was om deze week nog naar het ziekenhuis te gaan en volgende week te starten in het weeshuis voor alweer mijn laatste 2 (!) weken. Maaarrr... de matatu’s (bussen) staken de hele week omdat de regering nieuwe veiligheidsregels heeft opgesteld.

Nu kan ik met de taxi gaan, maar het ziekenhuis is een uur rijden dus dat wordt veelste duur.

Nu ben ik vandaag met de andere meiden mee gegaan naar het weeshuis wel met de taxi maar het weeshuis is heel dichtbij.

Ik moet dus nog even kijken hoe ik dat deze week ga doen. Want ik ga sowieso nog naar het ziekenhuis om afscheid te nemen van de Docs en de nurses..

Ik hou jullie op de hoogte (:


Liefs uit Kenia.

Reacties

Reacties

Willen

Mooie foto’s ebb verslag weer Iris. Fijn dat je vakantie genomen hebt en genoten hebt dat hoor ook bij Zo’n reis..even lekker genieten.
En tijd voor jezelf mooi om te lezen hoe je geniet en door gewoon van kleine gewone dingen te genieten wat hier in NL gewoon is. O.a. Lekker eten en wijn. Back to basic is ook wel een keer goed. Dan wordt je weer bewust wat basic is en dat het hier in Nl weer anders is en best een hoge basic. Geniet nog even de weken gaan snel. Een mooie tijd gewenst nog.
Liefs van een trotse vader dat je dit bent aangegaan.. xxxxxxxx

Mama

Lieve Iris ; weer jouw tijdelijke realiteit. Jammer dat zo'n fijne week zo snel voorbij gaat! Maar mooie herinneringen ?
Een weekje verplicht jouw liefde en aandacht geven aan de kinderen in het weeshuis ; hoe fijn voor die kinderen! Ze boffen maar.
Maar het werken in het ziekenhuis blijft ook een uitdaging....
Hopelijk heb je leuke en gezellige nieuwe mensen om je heen in het vrijwilligers huis.
Een goede en fijne week gewenst.
Dikke knuffel ?

Riny Walta

Hoi Iris, wat een heerlijke vakantie, zoals jij het beschrijft. Dubbel en dwars verdiend, na toch wel heftige gebeurtenissen in het ziekenhuis.
Heb bewondering voor je, hoe jij met alles omgaat daar! Een geweldige ervaring voor je verdere leven.

Lieve groet,
Riny

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active