travelkenia.reismee.nl

Heimwee / cultuur

Hallooo,

Even een kort verhaaltje over hoe het gaat. Zoals je aan de titel kan zien; ik heb best wel heimwee. En ik zit nog naar op week 2/8..

Ik had niet verwacht dat ik zo snel al heimwee zou hebben, maar opzich is het ook wel logisch. Ik leef hier in een compleet andere wereld; een andere cultuur, andere taal, andere mensen, anders eten. Als ik nou in Spanje ofzo zat, waren die 2 maanden waarschijnlijk zo om, maar het is hier zo primitief.

Ik merk ook dat ik me heel erg realiseer wat ik allemaal in Nederland heb. Lekker cliché maar je realiseerd je dan wel hoe dankbaar je daarvoor mag zijn.

Ook is het grappig om te merken wat je allemaal gaat missen, dingen/personen waarvan je het niet had verwacht.

Ik mis natuurlijk Joris en mijn vriendinnen heel erg, maar zelfs mijn ouders (haha).

Ik mis een bruine boterham met kaas, aardappels vlees en groente, koffie !!! (Hier drink ik alleen oploskoffie). Ik mis mijn eigen bed.

Ik mis zelfs het fietsen, dat je binnen 10 minuutjes in de stad bent. Die matatu’s ben ik zat.

Het is ook duidelijk te merken dat de bevolking hier nauwelijks blanke mensen zien. Overal waar je loopt wordt je aangekeken, wordt er over je gepraat of gelachen. Kinderen kijken je aan alsof je één of andere heilige god bent en beginnen massaal te zwaaien.

De jongens hier fluiten standaard en roepen: “hey mami”

Als je een matatu (bus) wilt nemen, komen er 3 jongens op je afgerend en vertellen je eerst hoe mooi je bent. Vervolgens gaan ze onderling geld inleggen voor hoeveel ze je zouden kopen. Dan vragen ze of je een boyfriend hebt en als ze altijd het antwoord “ja” horen zijn ze hevig teleurgesteld.

In het begin was dit allemaal wel grappig, maar het begint soms wel vervelend te worden. Ook in het ziekenhuis kijkt iedereen je aan omdat je blank bent.

In de accomodatie vindt ook verandering plaats; de jongen uit de US waarmee ik altijd naar het ziekenhuis reiste en het meisje uit Spanje waarmee ik vanaf het begin hier zat, gaan vanavond naar huis. Jammer.

Ben benieuwd wat we er voor terug krijgen..

Nu ga ik genieten van mijn weekend,


Liefs xx

Reacties

Reacties

Mama

Hai Iris, net ge-facetime; fijn je weer even gesproken te hebben!
Heimwee komt altijd als je een beetje gewend bent en het eerste nieuwtje is er af. Maar dat gaat ook wel weer over! Wel genieten hoor!!!! En lachen om hun manier van reageren , of de schouders ervoor ophalen! Veel plezier en sterkte ? ?

Willem

Hee lieve Iris

Jij en heimee wie had dat gedacht. Maar goed om je te realiseren dat wat je tijdelijk achterlaat ook goed is en was. Zelfs je ouders(ha ha). Ja ik mis je ook best wel. Maar geniet ook vooral van je tijd daar. Je hebt nog mooie dingen in het vooruitzicht. Doe voorzichtig. Leuk dat we even een face time moment hadden. Fijn weekend. Liefs.....

Wil en Marja

❤️❤️❤️ sterkte Iris ❤️❤️❤️
Je gaat het redden! Wedden!
(En dat rijmt?)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active