travelkenia.reismee.nl

Safari weekend

Halloooo daar ben ik weer.

Ik ben 3 dagen op safari geweest dit weekend en had dus 3 dagen geen internet.

We zijn zaterdag ochtend vertrokken om 08:00 uur. Tenminste; dat was de planning. Uiteindelijk reden we om 10:00 uur weg.

We reden in ons safari busje met onze chaffeur Richard en meerdere mensen die de safari hadden geboekt. Het was ongeveer 5 uur rijden.

Onderweg hadden een opstopping; de armere bevolking uit Kenia waren aan het staken tegen de regering. Ze hadden de weg geblokkeerd met vuur. We hebben een uur moeten wachten. Toen kwam er een busje aan rijden met twee blanke mannen, ze stapten uit en gingen eerst rustig een sigaretje roken. Deze mannen waren dus van de regering. Vervolgens betaalde ze een bedrag aan de demonstranten en deze verlieten vervolgens de weg. Zo gaat dat hier dus.

Na een lange, maar mooie rit kwamen we eindelijk aan bij ons kamp (3 uur later dan gepland). Midden in de Savanne.

We gingen toen vrijwel meteen de Savanne in voor een korte safari wat heel mooi was, want de zon ging onder. We zagen olifanten en twee leeuwen die hun avondmaal aan het nuttigen waren (een gnoe).

Eenmaal terug gekomen bij het kamp gingen we eten en naar bed. We sliepen met zijn 3en in een tent. Wel met betonnen vloer en “badkamer”.

De volgende ochtend gingen we om 06:30 weer op safari. Dit keer de hele dag. Het was heeel tof, het begon met een mooie zonsopgang en we hebben veel dieren kunnen zien; olifanten, leeuwen, cheetah, buffels, struisvogels, giraffen, zebra’s, nijlpaarden etc ....

Na een lange maar mooie dag safari kwamen we weer bij het kamp en gingen toen meteen door naar de Masai. Dit is een typische Afrikaanse stam die leven in Tanzania en Kenia. Bij aankomst deden ze en welkomstdans voor ons en mochten we in hun “huizen” kijken. Super interessant om te zien. Ze wonen in een huis van opgedroogde modder en takken. Ze doen hun behoefte in de bosjes en wassen/douchen zich in de rivier.

Ik heb een tijdje gepraat met de medicijn man van de stam, en gevraagd of hij mij wat dingen kon leren over hun “medicijnen”. Ze gebruiken kruiden en drinken dit.

Na een rondleiding en wat foto’s met de Masai, gingen we weer terug naar het park waar we nog een biertje hebben gedronken aan de bar en de Keniaase jongens voor ons gingen dansen (dat kunnen ze goed !!)

We gingen terug naar onze tent waar vervolgens in de “badkamer” een spin zo groot als heel Afrika bij elkaar onder de wastafel zat en ik denk dat er een nest muggen onder mijn bed genesteld zat..

De volgende ochtend gingen we om 06:00 uur voor nog twee uurtjes op safari. Ik heb toen denk ik de mooiste zonsopkomst ooit gezien. Omdat je hier zo dicht bij de evenaar zit, wordt het heel snel licht en donker.

De zon kwam over de berg en verlichtte opeens de hele Savanne. Zooo mooi.

We zagen toen nog op 3 meter afstand een Cheetah die baby Zebra aan het op smikkelen was. Heel tof. Wel zielig.

Na de laatste safari gingen we weer in het busje terug rijden (weer 6 uur ....)

Ik was blij toen ik “thuis” was. Maar het was een geweldig mooi weekend.

Morgen begin ik weer in het ziekenhuis

Liefs xxx


Reacties

Reacties

Mama

Wat een geweldige ervaring Iris! En een gesprek met de medicijn man; hopelijk heeft hij je wat bruikbare kennis meegegeven ?! Ik ben heel benieuwd naar de foto's.
Dikke kus ?

Willem

Prachtig verhaal weer Iris. Wat mooi die safari en alles wat je al meegemaakt hebt en al die dieren hebt gezien. En die medicijnman is dat een soort “coffeeshop” met al die kruiden?
Veel plezier en succes.
Liefs.....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active