travelkenia.reismee.nl

Ziekenhuis

Hi allemaal,

Vandaag heb ik voor de tweede keer gewerkt in het ziekenhuis en ik zal eerlijk zijn, het is best moeilijk. Ten eerste is het verschil tussen dit ziekenhuis en Isala enorm haha.

Ik loop nu mee op de kinderafdeling. Hier staan wat bedjes en daarin liggen een stuk of 5 huilende kindjes in. De vliegen op hun hoofd zittend.

Wat me opvalt; de moeders zijn 24/7 bij de kinderen en doen ook alles.

Toen ik aankwam vanmorgen, vroeg de nurse: “can I help you?”Ik moest toen uitleggen wie ik was en wat ik kwam doen, ik voelde me dus niet echt heel welkom.

Ze hebben hier hun manier van werken en voor hun is dat prima. De patiënten dossiers zijn allemaal op papier en voor mij oogt het super rommelig.

Hun hele systeem (van werken) begrijp ik niet en dat is voor nu best lastig.

Het is wel heel interessant om mee te maken hoe het er hier allemaal aan toe gaat. Baby’tjes van 3 weken oud liggen met 40 graden koorts in bed, omdat ze geïnfecteerd zijn met Malaria. Ik geef ze dan hun injecties.

Het is zeker leerzaam allemaal, maar het is voor nu lastig nog om er tussen te komen en ik merk dat ik heel duidelijk moet aangeven wat ik wil en wat ik wel of niet kan. (En daar ben ik over het algemeen niet heel goed in (: )

Morgen nog 1 dagje werken en dan gaan we dit weekend met de vrijwilligsters uit de accomodatie op Safari t/m maandag! Tof vooruitzicht dus.

Laterrrrr en liefs uit Afrika

Reacties

Reacties

Ineke

Wat lijkt me dat moeilijk om al die kinderen daar zo tezien....wat leven wij dan toch in een rijkdom.
Kijk weer uit na je nieuwe avontuur....fijn weekend en have fun. Xx

Willem

Tsjonge Iris wat een wereld van verschil zeg. Jammer dat je zo ontvangen werd, meer welkom voelen zou fijn zijn. Maak het er beste van. Tof hoor die safari en in tenten slapen bij de Masai. Het is al met al een mooie levenservaring en toch ook een beetje vakantie.
Mooie safari gewenst en veel plezier.
Liefs......

Mama

Lieve Iris, jammer dat het zo gegaan is. Maar probeer het positief te blijven zien en te bedenken dat je in een hele andere wereld zit dan het rijke westen! Het is alleen maar leerzaam! ?
Een hele fijne en mooie safari gewenst. Wel jaloers hoor.... ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active